PL EN JA

Aktualności

13 marca 2024

Europejska wołowina podbiła podniebienia Japończyków!

Podsumowanie udziału kampanii w targach SMTS

Zakończyły się 58. targi Supermarket Trade Show 2024, na których przedstawiciele przemysłu rolno-spożywczego mieli okazję nie tylko zaprezentować swoje produkty i nawiązać nowe kontakty biznesowe, ale także poznać japoński rynek. Na wydarzeniu nie mogło zabraknąć europejskich eksporterów wołowiny, którzy w ramach kampanii „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich” promowali wysokiej jakości mięso produkowane w UE.

Targi SMTS 2024 odbyły się w dniach 14-16 lutego w Makuhari Messe w Chibie. Wydarzenie przyciągnęło osoby zawodowo związane z branżą rolno-spożywczą – eksporterów, importerów i dystrybutorów. Targi odwiedzały również osoby, które poszukiwały informacji na temat żywności i nowinek branżowych, sposobu ich produkcji oraz importu i miejsca pochodzenia produktów sprowadzanych z zagranicy. Łącznie targi odwiedziło aż 75 858 tysięcy osób.

Targi SMTS 2024 od lat stanowią przestrzeń zawierania nowych i perspektywicznych kontaktów biznesowych. Tak było również w tym roku. Dla członków delegacji, którzy przyjechali na targi w ramach kampanii „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich”, wydarzenie było okazją do odbycia licznych spotkań B2B – eksporterzy mieli szasnę na rozmowę z potencjalnymi partnerami handlowymi. Rozmowy prowadzone na stoisku kampanii skupiały się na standardach produkcji wołowiny w UE oraz możliwościach eksportu mięsa do Japonii.

Aby goście mogli w pełni przekonać się o wysokiej jakości klasy europejskiej wołowinie, na stoisku kampanii zorganizowano pokazy kulinarne wraz z możliwością degustacji. Wyśmienite dania z europejską wołowiną w roli głównej przygotowywał europejski szef kuchni, Sebastian Kornacki. W menu znalazły się między innymi wołowe burgery czy lokalny przysmak – wołowina z makaronem udon. Aromatyczny zapach dań przyciągał tłumy zwiedzających, którzy ustawiali się w długie kolejki, by skosztować europejskiej wołowiny.

Jednym z ważniejszych punktów delegacji z Europy było spotkanie z Ambasadorem Polski w Japonii, panem Pawłem Milewskim oraz z Trzecim Sekretarzem Ambasady, panią Julią Cichy. Podczas targów stoisko kampanii odwiedzili także pracownicy PAIH – pani Marta Szczygieł i pan Piotr Kucharczyk. Podczas obu spotkań rozmowy koncentrowały się zarówno na możliwości rozwoju współpracy europejsko-japońskiej, jak i szansach wsparcia dla przedsiębiorców pragnących rozwijać eksport wołowiny do Japonii.

Podczas wyjazdu odbyły się również wizyty w okolicznych sklepach. Członkowie delegacji odwiedzili Meat Shop Sugimoto oraz Lincos, gdzie mieli okazję dowiedzieć się, jak w Japonii wygląda prezentacja produktów mięsnych i sposób ich pakowania. Dodatkowo, w celu pogłębienia wiedzy o lokalnym rynku i jego potrzebach, spotkali się z managerami sklepów.

Członkowie delegacji opuszczali Japonię bogatsi o nową wiedzę oraz rozeznanie rynkowe. Wierzymy, że udział kampanii w wydarzeniu przyczyni się do nawiązania owocnej współpracy oraz wzrostu eksportu wołowiny na rynku japońskim.