PL EN JA

Program „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich”, jest kontynuacją kampanii  realizowanej w Japonii i Hongkongu w latach 2022-2023 promującej wołowinę z Unii Europejskiej na rynkach azjatyckich. Projekt opierał się na doświadczeniach wyniesionych z działań własnych UPEMI prowadzonych na tych rynkach w latach wcześniejszych.

Główny celem kampanii jest zwiększenie eksportu i promocja europejskiej wołowiny w dwóch głównych regionach Azji, tj. w Japonii oraz w Hongkongu a także budowanie wizerunku europejskiej wołowiny jako produktu premium, który wyróżnia się jakością oraz dbałością o dobrostan zwierząt i środowiska. W Azji ma to coraz większe znaczenie, ponieważ jakość i pochodzenie produktów w tym regionie świata jest dla konsumentów bardzo istotna.

Kampania promuje również europejskie standardy zrównoważonej produkcji, które łączą dbałość o środowisko, dobrostan zwierząt i bezpieczeństwo żywności. Zrównoważona produkcja to kluczowy element w promocji na rynkach, które coraz częściej zawracają uwagę na kwestie ekologiczne.

W ramach projektu „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich” europejscy producenci mają okazję zarówno do zaprezentowania swojej aktualnej oferty produktowej, jak i poszerzenia wiedzy na temat oczekiwań azjatyckich odbiorców mięsa wołowego. Projekt finansowany jest z mechanizmu Wspólnej Polityki Rolnej program AGRIP SIMPLE i wpisuje się w długookresową strategię Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, która ma na celu pozyskanie rynków azjatyckich dla europejskiej branży mięsnej.

UPEMI to dynamicznie rozwijająca się organizacja branżowa zrzeszająca kluczowe podmioty gospodarcze z sektora mięsnego, działające zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Głównym celem UPEMI jest wspieranie rozwoju firm poprzez tworzenie trwałych powiązań biznesowych i gospodarczych, które przyczyniają się do wzrostu ich konkurencyjności.

Organizacja działa na rzecz budowania silnej sieci współpracy między przedsiębiorstwami, promując innowacje i dzielenie się wiedzą w zakresie nowoczesnych technologii produkcji oraz standardów jakości. Jest również aktywnym pośrednikiem w nawiązywaniu kontaktów handlowych na rynkach zagranicznych, pomagając firmom członkowskim w ekspansji na nowe rynki. Od kilkunastu lat UPEMI prowadzi działania na rynkach azjatyckich tj. Japonia, Korea Południowa, Wietnam i Chiny wspierając integrację branży poprzez organizowanie konferencji, targów i spotkań biznesowych, umożliwiając przedsiębiorcom wymianę doświadczeń i nawiązywanie owocnych relacji partnerskich. Działania UPEMI wspierają także promocję polskich produktów mięsnych na arenie międzynarodowej, wzmacniając tym samym markę i pozycję polskich firm na globalnym rynku.

DLACZEGO AZJA?

Choć dieta Japończyków w głównej mierze składa się z ryb i owoców morza, nie brakuje w niej również wołowiny. Chów bydła, m.in. renomowanych i cenionych ras Wagyu, ma w Japonii długą tradycję. Własna produkcja nie zaspokaja jednak popytu wewnętrznego, dlatego część mięsa jest importowana z zagranicy, w tym z Unii Europejskiej.

Od 1 lutego 2019 r. obowiązuje umowa gospodarczo-handlowa między Unią Europejską a Japonią (The Agreement between the European Union and Japan for an Economic Partnership – EPA), która eliminuje cła oraz inne przepisy ograniczające handel, w tym również dla dużej części towarów rolnych. Umowa ta oznacza nowe możliwości dla współpracy europejsko-japońskiej. Od 2017 r. sprzedaż europejskiej wołowiny do Japonii stale rośnie. W 2017 r. kraje UE eksportowały 4281 ton tego mięsa, a w 2022 r. – aż 19 926 ton.  Ten ogromy wzrost świadczy o wielkim potencjale wymiany handlowej w tym zakresie.

Kluczem tego sukcesu jest dobry jakościowo, powtarzalny produkt w przystępnej cenie oferowany przez europejskich producentów, dla których ta sytuacja jest niepowtarzalną szansą do ekspansji na rynki azjatyckie.

Dlatego producenci z Europy stale podnoszą kompetencje i rozszerzają ofertę produktową dostosowując ją do oczekiwań najbardziej wymagających odbiorców z Japonii czy Hongkongu.

Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.