PL EN JA

Aktualności

1 marca 2023

Udział europejskich eksporterów w międzynarodowych targach Supermarket Trade Show 2023

W dniach 15-17 lutego 2023 r. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego wraz z przedstawicielami firm handlowych uczestniczyła w jednych z największych w Japonii międzynarodowych targach skierowanych do sieci supermarketów i sprzedawców detalicznych żywności w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich”. Polska jest największym eksporterem wołowiny do Japonii spośród krajów UE, w 2021 roku wyeksportowała do tego kraju ponad 9300 ton mięsa wołowego. W delegacji wzięli udział przedstawiciele czterech zakładów produkujących wołowinę.

Targi SMTS są okazją do zdobycia najnowszych informacji o branży dystrybucji żywności, które w szczególności koncentrują się na supermarketach. Udział w wydarzeniu daje możliwość spotkania liderów z branży detalicznej, hurtowej, gotowych posiłków i usług gastronomicznych. Targi niosą ze sobą unikalne perspektywy nawiązania partnerstw, rozszerzenia sieci kontaktów oraz dzielenia się najnowszymi trendami branżowymi. W tegorocznej edycji targów wzięło udział 2046 firm i stowarzyszeń wystawiających się na 3271 stoiskach, w tym 95 firm i stowarzyszeń oraz 104 stoiska z zagranicy (16 krajów). Podczas trzech dni targi odwiedziło 62 525 zwiedzających.

Japońscy i azjatyccy kontrahenci mieli niepowtarzalną okazję zapoznać się z potencjałem produkcyjnym mięsa wołowego europejskich firm. W trakcie kilkudziesięciu spotkań B2B eksperci rozmawiali ze swoimi partnerami i potencjalnymi partnerami o znaczeniu rozwoju sieci sprzedaży i kontaktów międzynarodowych, a także o wewnętrznych standardach produkcji i praktykach produkcyjnych powszechnie stosowanych w Unii Europejskiej.

Podczas trwania targów, UPEMI miało przyjemność gościć na swoim stoisku I Radcę i Kierownika Wydziału Polityczno-Ekonomicznego Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Tokio, pana Radosława Tyszkiewicza a także panią Martę Szczygieł – Kierowniczkę Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tokio. Dzięki tym spotkaniom przedsiębiorcy poszerzyli wiedzę o japońskim przemyśle mięsnym, imporcie wołowiny oraz konsumpcji  czerwonego mięsa w Japonii.

Na stoisku kampanii była możliwość skosztowania różnych potraw przygotowanych z europejskiej wołowiny. Znany polski szef kuchni, Sebastian Kornacki, przy wsparciu japońskiego asystenta zrealizował 6 pokazów kulinarnych. Podczas tych pokazów przedstawiał elementy wołowiny i ich zastosowanie w kuchni oraz prezentował odwiedzającym targi japońskim ekspertom walory smakowe a także zalety gotowania oraz spożywania europejskiego mięsa. Dzięki degustacji przygotowanych przez szefa kuchni potraw z wołowiny, odwiedzający stoisko mieli okazję osobiście doświadczyć wysokiej jakości i doskonałego smaku mięsa produkowanego w UE.

Ponadto europejscy eksporterzy wołowiny w ramach storechecków odwiedzili w Tokio dwa supermarkety oferujące sprzedaż ukierunkowaną na dwie odmienne grupy docelowe: konsumentów kupujących produkty ze średniej oraz z wyższej półki cenowej. Mogli osobiście zobaczyć jak wygląda sprzedaż detaliczna mięsa i wyrobów mięsnych oraz dowiedzieć się które elementy tuszy wołowej są najbardziej popularne wśród japońskich konsumentów. Polska delegacja zwróciła szczególną uwagę na sposób prezentacji i pakowania elementów mięsnych znajdujących się w witrynach ekspozycyjnych.

Udział przedstawicieli europejskiej branży mięsnej w targach był doskonałą okazją do nawiązania, mamy nadzieję długofalowych, relacji biznesowych. Umożliwił także cenną wymianę doświadczeń i informacji oraz pokazał możliwości współpracy między Unią Europejską a Japonią. Delegacja wróciła z Japonii z przekonaniem, że europejska wołowina smakuje odbiorcom z różnych zakątków świata dzięki niskiej zawartości tłuszczu, wyrazistemu smakowi i wysokiej jakości.