W dniach 28 września – 5 października 2025 r. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) zorganizowała misję handlową do Japonii w ramach projektu „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich – kontynuacja”. Celem przedsięwzięcia było wzmocnienie obecności i rozpoznawalności europejskiej wołowiny na rynku japońskim poprzez działania promocyjne, spotkania z partnerami biznesowymi oraz analizę aktualnych trendów konsumenckich.
Podczas pobytu w Osace uczestnicy misji wzięli udział w Polsko-Japońskim Forum Inwestycyjnym, które zgromadziło przedstawicieli administracji, instytucji branżowych oraz przedsiębiorstw z obu krajów. Wydarzenie stworzyło przestrzeń do prezentacji walorów europejskiej wołowiny i do bezpośrednich rozmów z japońskimi partnerami, umożliwiających identyfikację nowych obszarów współpracy handlowej.
Kolejnym ważnym punktem programu było seminarium branżowe w Tokio (3 października 2025 r.), poświęcone polsko-japońskim relacjom gospodarczym, standardom produkcji mięsa wołowego w Europie i Japonii oraz perspektywom rozwoju eksportu na ten wymagający rynek. Spotkaniom towarzyszyły sesje B2B, które pozwoliły europejskim i japońskim przedsiębiorcom nawiązać bezpośrednie kontakty biznesowe.
Uczestnicy misji odbyli również wizyty studyjne (store check) w tokijskich sklepach detalicznych, by lepiej poznać specyfikę lokalnego handlu i preferencje japońskich konsumentów.
Zrealizowana misja stanowi kolejny etap długofalowej strategii UPEMI, ukierunkowanej na umacnianie pozycji europejskiej wołowiny na rynkach azjatyckich oraz budowanie trwałych relacji z partnerami w Japonii – jednym z najbardziej prestiżowych i wymagających rynków w regionie.


