Po przerwie wymuszonej pandemią COVID-19 w 2023 roku powróciły jedne z największych międzynarodowych targów żywności w regionie – HKTDC Food Expo. To światowej skali wydarzenie daje szansę na nawiązanie cennych biznesowych kontaktów, jak i lepsze poznanie lokalnego rynku oraz jego potrzeb. Eksporterów wołowiny z Europy po prostu nie mogło tam zabraknąć!
W 2023 roku targi HKTDC Food Expo PRO odbyły się w dniach 17-19.08.2023 w Hong Kong Convention and Exhibition Centre. Zgromadziły wystawców z rozmaitych zakątków świata – zarówno tych bliższych geograficznie (Japonia, Korea), jak i całkiem dalekich (Armenia, Meksyk). Na miejscu odbywały się liczne seminaria, pokazy i fora, a także wystąpienia przedstawicieli organizacji branżowych. Wszystko po to, by wspierać współpracę międzynarodową i promować innowacje, których z pewnością nie brakuje w branży spożywczej.
Stoisko kampanii „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich” stanęło w hali 5C, tuż obok wystawców z Chin, Indonezji czy Singapuru. Stało się miejscem nie tylko intensywnej promocji wołowiny produkowanej w UE, ale i swoistym centrum umacniania relacji handlowych UE z Hongkongiem. O wymianę branżowej wiedzy zadbali członkowie delegacji – 5 europejskich eksporterów oraz 2 przedstawicieli UPEMI.
Targi HKTDC Food Expo PRO to jednak przede wszystkim wyjątkowa okazja do nawiązania nowych, perspektywicznych kontaktów. Podczas wydarzenia na stoisku odbywały się liczne spotkania B2B eksporterów z potencjalnymi partnerami handlowymi. W trakcie rozmów producenci prezentowali oferty handlowe, a także omawiali zagadnienia związane z wysokimi standardami produkcji wołowiny obowiązującymi w UE.
Istotny punkt wyjazdu stanowiło spotkanie delegacji z przedstawicielką Konsulatu Generalnego RP w Hongkongu – Kierownikiem Referatu ds. Konsularnych, Ekonomicznych, Komunikacji i Dyplomacji Publicznej Panią Blanką Gołębiowską, które zapewniło eksporterom szczegółowy wgląd w obecną sytuację na rynku. Ważne w tym kontekście były także storechecki, czyli wizyty w lokalnych sklepach oferujących wołowinę. Dzięki nim członkowie delegacji przekonali się, jakie są oczekiwania mieszkańców Hongkongu wobec nabywanych produktów, w tym preferencje dotyczące sposobu ich pakowania czy prezentacji.
Tegoroczne targi HKTDC Food Expo PRO zakończyły się pomyślnie, członkowie delegacji opuszczali Hongkong bogatsi o wiedzę i cenne kontakty. Tym, co trwa nieprzerwanie, jest natomiast misja promocji europejskiej wołowiny, jaką realizuje kampania „Europejska wołowina na rynkach azjatyckich”. Zgodnie z tą myślą wyrażamy nadzieję, iż uczestnictwo europejskich eksporterów w kolejnych tego typu wydarzeniach przyniesie równie obfite owoce!